Kino Reginan valkokankaalla nähdään jälleen elokuvataivaan helmiä, joissa myös kerrontaa tukevat tekniikat nousevat arvoonsa, sekä restaurointeja, joissa elokuvan alkuperäistä värimaailmaa on kunnioitettu.

Marcel L’Herbierin manifesti modernismille L’Inhumaine (1924) on on elokuvakerronnallisten kokeilujen iloittelua. Restauroinnissa on huomioitu varhaisen elokuvan värimaailma, jonka tekniikoina
ovat sekä tinttaus että toonaus. Se nähdään digitaalisena 4K-kopiona osana Fiktiivisen maailman
arkkitehtuuri -sarjaa.

Kino Regina on parhaimmillaan laajakangaskuvissa, ja talviohjelmassa saadaankin nauttia useammassa sarjassa komeista scope-kuvista ja väritekniikoista Ennio Morriconen muistosarjasta Luchino Viscontiin. Viscontin Tiikerikissasta (1963) nähdään Cineteca di Bolognan ja Cineteca Nazionalen vuoden 2010 restaurointi 35 mm filmiltä.

Myös Shochiku 100 vuotta -sarjan hurja uuden aallon elokuva Good-for-Nothing (1960), Nagisa Oshiman Japanin yö ja usva (1960) sekä erikoistapahtumana koettava Ihmisen kohtalo (1959–61) ovat laajakangaselokuvia.

Colttikonsertti: Adios Morricone -ilta tarjoaa kolme italowesterniä CinemaScopen kilpailijaksi kehitetyllä Techniscope-kuvalla. Sergio Leonen Vain muutaman dollarin tähden (1965) on hieno 35 mm
Technicolor-kopio. Oman lisänsä tekniseen ilotteluun tuo 70 mm -filmiltä esitettävä Tenet (ks. s. 37).

Teemaan kuuluvat elokuvat